Praha

Praha

tisdag 29 november 2011

På resande fot

Nu har det varit lite tyst här på bloggen igen. Det beror bland annat på en del stress på jobbet, men också på att jag var en sväng till Helsingfors förra veckoslutet. Egentligen beställde jag flygbiljetter för att göra Petr sällskap, han skulle på arbetsresa till H:fors och sedan stanna över veckoslutet, men mässan han skulle besöka blev inställd, så alltså också arbetsresan. Nåväl, jag hade ju redan införskaffat flygbiljetter, alltså satte jag mig på torsdag kväll på planet mot Helsingfors (med den där klassiska svängen över Köpenhamn) och tillbringade ett trevligt veckoslut med mina föräldrar, samt passade på att träffa en del vänner och dricka årets första glögg (fast det var nära att vi inte fick någon, så häftigt hade man tydligen partajat på restaurang Kolme Seppää på fredag kväll).
Söndag kväll styrde jag (ja, snarare flygkaptenen) tillbaka mot Prag (utan att hälsa på i Köpenhamn den här gången) men imorgon skall jag iväg igen. Nu är det Norge som kallar och arbetsresa med kundbesök. Upp till Ålesund på norska västkusten skall vi. Undrar hur mörkt det är där nu, och hur regnigt. Kanske man kan ta sig en liten rundtur i staden i alla fall, den lär skall vara vacker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar