Praha

Praha

torsdag 17 november 2011

På jobbet

Just nu har jag haft några rätt krävande arbetsveckor. Sådana dagar då man är alldeles slut, men vet att det hela fortsätter följande dag igen, har jag haft flera gånger. Ibland har jag bara haft lust att gå och lägga mig en stund mitt på dagen, sluta ögon och öron och strunta i alla jobbiga kunder, case och issues (ja, det heter inte problem hos oss...).
Sedan jag bytte arbetsuppgifter är arbetet ibland också ganska ensamt, vilket förstås är tugnt i sig. Visst är jag en del av ett större team och visst diskuterar vi mycket tillsammans och hjälper varandra, men eftersom jag ensam har hand om 6-7 större kunder så känns det ofta som om jag har ett litet solo-team för mig själv. Då jag jobbade i det finska teamet hade vi på 5-6 personer tillsammans hand om allting. Då bollade vi tankar, problem och lösningar mellan varandra hela tiden. Nu kämpar jag på med mina norska och svenska stor-distributörer, som kan vara nog så krävande ibland.
Men sen biter jag ihop, tänker att jag har kunskap och förmåga att klara det mesta på jobbet, och behöver jag stöd så får jag det. Och så löser sig det mesta till slut.
Och då man sedan har en nöjd kund, en nöjd säljare och dessutom får positiv respons på ett avslutat case från kollegerna i Sverige som jag är i kontakt med hela tiden, eller av de i Tyskland, som jag också periodvis pga kundernas önskemål samarbetar med, då känns det ändå ganska trevligt. Då tänker jag att jag kanske inte är så dålig på min grej i alla fall. Då försöker jag analysera hur caset gick till, hur jag jobbade och hur jag tillsammans med de andra löste det och så ser jag många goda saker som jag presterat och mycket som jag lärt mig på vägen.
Just nu tänker jag på att den här veckan har varit rätt helvetisk, men att det ser ut som om det mesta ordnat sig, sammarbetet har fungerat och vi håller tummarna för att morgondagen visar på att allt jobb vi gjort den här veckan har lönat sig. Och samtidigt tänker jag: sååååå otroligt skönt att det är fredag imorgon! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar