Praha

Praha

tisdag 17 juni 2014

De japanska damerna och den blonda blåögda babyn

Ella och jag flög från Prag till Helsingfors med Finnairs flyg som självklart var fullt med japanska turister. Under flygresan blev jag tvungen att byta på Ella och eftersom vi satt längst fram fick jag ta henne på armen och traska genom hela planet till de bakre toaletterna där det faktiskt finns skötbord. Ungefär på halva vägen satt en grupp japanska damer (3-4 bänkrader fulla). En av dem längst fram fick syn på Ella och började vifta och peka och hojta till sina medresenärer. Där satt sen typ 15 japanska damer och oh:ade och ah:ade och skrattade och viftade till Ella när vi gick förbi. Då Ella valde att bjuda på ett leende applåderade de alla. :-D
Vilken upplevelse - nu förstår jag lite hur mina vänner som bor i Japan med två blonda barn måste känna sig.
Ella var dagen till ära klädd i vita strumpbyxor och vit body, blå shorts och ett blått linne med vita prickar. En äkta Suomi-tyttö, hon kunde ha blivit Finnairs nya maskot. Nästan så att japanerna hade plockat med henne hem som souvenir.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar