Praha

Praha

torsdag 27 juni 2013

Sommarlov

Jag gjorde som de tjeckiska skolbarnen och tog sommarlov den här veckan. Min ledighet började i och för sig redan igår, medan skolbarnen ännu skall vänta arbetsveckan ut, och den kommer ju nog att räcka lite längre än deras åtta veckor (min plan är väl att återvända till arbetslivet i typ januari 2015), men just nu känns det faktiskt mest som ett sommarlov.

Började ledigheten igår med att lite varva ner (sova ut) och sedan ordna upp en massa saker. Idag steg jag upp tillsammans med P och när han gick till bussen gick jag ut på en morgonpromenad. Det var verkligen skönt att börja dagen med en promenad och sedan morgonmål i lugn och ro. Nu sitter jag och väntar på leverans/installation av våra nya gardiner och sen får vi se vad man orkar hitta på idag.

De kommande tre veckorna är i alla fall redan fullt planerade med besök från familj och vänner, läkartider och annat program. Så först efter mitten av juli får vi se om jag sedan kommer att börja få det långtråkigt av att vänta. Nu är det mindre än två månader kvar till bf och det börjar kännas lite spännande, så därför är det bra att ha lite program nu de kommande veckorna i alla fall och inte bara sitta och rulla tummarna.

Hoppas på en trevlig, lagom sval och solig sommar i alla fall. Nu ser jag mest fram emot besök av min kära syster som anländer hit till Prag på söndag!

Glad sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar