Praha

Praha

tisdag 25 mars 2014

It's a girl...

Många som ser Ella för första gången tror att hon är en pojke. Ser hon pojkaktig ut?
Har jag klätt på henne något ljusrött är der dock ingen som talar om "han" eller "den lilla pojken". Är det så att flickor bara kläs i ljusrött medan pojkar har tillgång till hela resten av färgskalan?
Jag antar att det är mycket så i andra länder också, för åtminstone här är alla barnklädesbutiker indelade i ljusrött och ljusblått. Och det är ju lite tråkigt, som om det bara skulle finnas en färg, beroende på kön, som babyn skall ha på kläderna.
Vi visste på förhand att det antagligen skulle bli en flicka. Men varför inreda klädgarderoben bara med ljusrött? Vi fick en del använda kläder av folk som haft pojkar och det jag införskaffade (mest second hand) försökte jag ta i mera unisex-stil. Men inte bara för att vara unisex utan dels för att jag själv inte är så förtjust i just färgen ljusrött mem främst för att jag tycker att det är trevligt med variation och därför gärna klär Ella i gult, grönt, beige, rött, blått, grått, vitt, lila, brunt... ja och så ljusrött och ljusblått.
Is it a girl or a boy?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar