Praha

Praha

lördag 7 januari 2012

FÖRE och EFTER

Idag har vi storstädning på gång. Ja, de flesta brukar ju fixa det före julen, eller kanske till våren. Vi gör det idag, för vädret är så himla tråkigt, och då kan man lika gärna fixa undan det här.
Det bästa vi gjorde var att tvätta, nej SKRUBBA de golv som är av kakel, dvs. i köket, tamburen och badrummet. Och det känns som att flytta in i en ny lägenhet! Nu har vi inte längre vita kakelgolv med grå-svarta ränder, utan faktiskt helt vita golv (nåja inte kritvita förstås, men ändå).
FÖRE:












EFTER:

Vilken skillnad!!

Det andra vi gjorde var att hänga upp en tvättställning i badrummet. Ja, den köpte vi för ett år sedan då vi flyttade hit :-D nåja, bättre sent än aldrig...
För att hänga upp den behövde vi förstås borrmaskinen och då jag packade in den tillbaka på sin plats i skåpet började jag fundera på vilka skor som kunde gömma sig i skoasken som stått under den. Fram med asken, ifall ingen använder de här skorna så kan de ju lika bra ges bort... men, det var inga skor i asken, utan mitt syskrin som jag letat efter i minst ett halvt år!! Och diverse andra pysselsaker som jag tydligen inte saknat så mycket. Någon som är mera händig än jag skulle kanske inte kalla min lilla plåtlåda, en gammal Lindt-chokladask för ett syskrin, men där har jag precis det jag behöver, bland annat min utmärkta Fiskars sysax som jag frustrerat saknat många gånger.
Jaha, jag hade tydligen städat lite för effektivt senast. Få se vad vi kommer att sakna efter den här dagens storstädning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar