Praha

Praha

fredag 9 september 2011

Scandinavian Flight Trip

Igår tog jag flyget mot Helsingfors - via Köpenhamn. Där började min en vecka långa Scandinavian Flight Trip. Eftersom Finnair och Czech Airlines inte behagar flyga kvällsflyg direkt Prag-Helsingfors (utom på söndagar, visst visst, turistnäringen är det som styr den här flygsträckan) så får man vackert ta en sväng över Köpenhamn. Efter min stop-over där landade jag i ett höstmörkt Helsingfors. Men den friska, "efter-regnet", höstluften på den gröna, lummiga gården i Munkshöjden mötte mig och nu skiner solen, en vacker höstdag. Skönt att vara här igen!
Idag drar jag norrut, till Vörå på bröllop, så det blir lite finsk road trip emellanåt. Men på måndagen fortsätter Scandinavian Flight Trip med flyg till Göteborg för arbetsresa till Uddevalla. Så klarar man av tre nordiska länder, tre nordiska flygfält på en vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar