Praha

Praha

torsdag 1 september 2011

En vanlig kväll i Prag

En helt vanlig kväll hemma i Prag, jag har just bakat ägg-ris-pastejer (de blev lite desformerade, men ganska goda), imorgon är det fredag, på jobbet har jag en två dagars excel-skolning, på kvällen skall vi gå och se på svenska Cirkus Cirkörs show på festivalen Letní Letná... och då börjar jag plötsligt fundera på att börja blogga.
Jaha... om vaddå? Och varför?
Är det ännu en ny trend att blogga? Bloggar alla andra? Det vet jag inte, men eftersom jag tycker om att skriva, eftersom mina nära och kära gärna hör hur det går för oss här i Prag, och kanske just för att jag befinner mig, bor, lever i Prag och för att livet blev lite annorlunda än jag tänkte mig för ett antal år sedan, så tänkte jag att det kanske skulle vara en idé att som så många andra sätta ner lite tankar, vardagshändelser och alltmöjligt annat i skriftlig form. Sådär som man skrev dagbok i tonåren, fast ändå på ett annat sätt.
Värt ett försök i alla fall. Om någon läser så blir man väl glad, om inte så har man själv ett forum där man kan samla tankar och också minnen från vardagen.
Nu måste jag frysa in mina ägg-ris-pastejer, och sedan hoppas på att alla excel-termer och formler från idag inte snurrar i huvudet hela natten. Alltså, sånt här en vanlig kväll hemma i Prag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar