Praha

Praha

lördag 26 januari 2013

Noterat i sjukstugan

Om en person ligger sjuk hemma i sängen i en vecka så har man ett väldigt dammigt sovrum efter det.

Det kan vara trevligt att äga en uppsättning tygnäsdukar, annars snyter man lätt upp en medelstor skog under en veckas förkylning.

Man kan hosta så hårt och länge att man nästan kräks (sorry om någon inte är intresserad av att veta detta...).

Alla människor hostar på olika sätt. "Hur kan du hosta så snabbt?" frågade mannen och gjorde en jämförande studie i sin egen host-teknik som var betydligt långsammare. Siktar kanske på att vinna sprint i hostning... eller ska jag istället satsa på "flest antal hostningar under en 10-minuters hostattack"?

Hur som helst, efter 5 dagars konstant hostande börjar jag äntligen se en liten förbättring. Sov riktigt ordentligt i natt och överväger att nästa natt avstå från en eller kanske till och med två av de tre extra dynorna som hållit mig sovande i halvsittande ställning den senaste veckan. Låter dock fortfarande som om jag skulle ha kedjerökt i 20 år, men det är kanske en bisak. Grannarna har i alla fall inte ännu klagat på störande oljud, men så har vi det också ganska bra ljudisolerat.

Får tacka min man som sprungit ärenden och hämtat hem te, mediciner, etc. under hela veckan. Och är glad över att mamma i julas hämtade en uppsättning böcker som jag nu kunnat plöja igenom.

Slut på rapporten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar