Praha

Praha

torsdag 10 januari 2013

Längtar efter ljusare tider

Idag på lunchen började jag diskutera midsommar med en kollega, vi pratade om och påminde oss om midsommar i Finland. Sedan diskuterade vi ett eventuellt midsommarfirande Prag.
Jag längtar just nu så otroligt efter vår, sommar, ljusare tider... Vad som helst utom det här tunga, gråa januari-mörkret, för det mesta regnigt. Alla som är så positiva till starten på ett nytt år, huhu säger jag bara. Januari är den värsta månaden, man har liksom inte riktigt kommit igång på det nya året, det är bara fruktansvärt mörkt fortfarande och låååångt till våren. Det är först 10:e januari idag!
Jaja, nog blir det ju vår här snart, ganska snabbt brukar det ju gå sedan trots allt. Men den där lilla svaga vintersolen skulle nog kunna visa sig emellanåt också nu i januari. Så att man skulle ha en liten föraning av att sol och värme nog finns där någonstans.
Dagens depressiva inlägg, eller? Tror jag ska gå och lägga mig. Imorgon är det i alla fall fredag och sedan veckoslut, hurra! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar